Unohda big data – aloita small datasta!

Big data on löytänyt tiensä talouslehtien lisäksi yleisönosastokirjoituksiin ja kahvipöytäkeskusteluihin. Sen vuoksi monissa yrityksissä pohditaan, tarvitaanko big dataa päätöksenteon tai markkinoinnin työkaluksi.
Lue loppuun

Hakukoneoptimointia kotikonstein: 3 helppoa ohjetta bloggaajalle

Googlen logo
Kuulostaako hakukoneoptimointi sinusta salatieteeltä tai IT-ammattilaisten erikoisalalta?

Tosiasiassa pääset hakukoneoptimoinnissa pitkälle perusasiat tuntemalla ja sisältöihin keskittymällä.

Seuraavat kolme ohjetta riittävät erinomaisesti esimerkiksi asiantuntijalle tai yrittäjälle, joka toivoo blogilleen lisää lukijoita Googlesta.

Lue loppuun

Huomaamaton hakukoneoptimointi toimii parhaiten

Kuva: mjtmail (flickr.com)Tutustuin hakukoneoptimointiin – sivuston löydettävyyden parantamiseen – viitisen vuotta sitten. Silloin opin, että voimme vaikuttaa Googlen hakutulosten järjestykseen.

Ryhdyin innokkaasti opiskelemaan hakukoneoptimoinnin saloja, sillä verkko tuntui tarjoavan aivan uudenlaisia työtilaisuuksia ja ansaintamahdollisuuksia. Lue loppuun

Hakukoneoptimointi tähtää asiakkaan tavoittamiseen

woman-789146_640Hakukoneet tuovat usein verkkosivuille suuren osan sivuston kävijöistä. Yrityksen kasvu ja menestys saattaa riippua siitä, löytyykö yritys Googlen hakutulosten kärjestä vai ei.

Usein siihen tarvitaan hakukoneoptimointia, joka tähtää sivuston nostamiseen oikeilla hakusanoilla hakutulosten kärkeen. Lue loppuun

Hakukonemarkkinointi on sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja mainoksia

google-76517_640Internet on vielä varsin uusi markkinapaikka — siksi Internet-markkinointikirjallisuuteen ilmaantuu jatkuvasti uusia muoteja ja iskusanoja. Toisinaan taas tuttuja toimintatapoja paketoidaan uudella tavalla ja näin syntyy tarve uuden ilmaisun keksimiselle.

Yksi viime vuosien uusista sanoista on hakukonemarkkinointi, search engine marketing (SEM). Hakukonemarkkinoinnilla tarkoitetaan lyhyesti sanottuna hakukoneiden huomioimista markkinointikanavana. Lue loppuun