Unohda big data – aloita small datasta!

Big data on löytänyt tiensä talouslehtien lisäksi yleisönosastokirjoituksiin ja kahvipöytäkeskusteluihin. Sen vuoksi monissa yrityksissä pohditaan, tarvitaanko big dataa päätöksenteon tai markkinoinnin työkaluksi.
Lue loppuun

Hakukoneoptimointia kotikonstein: 3 helppoa ohjetta bloggaajalle

Googlen logo
Kuulostaako hakukoneoptimointi sinusta salatieteeltä tai IT-ammattilaisten erikoisalalta?

Tosiasiassa pääset hakukoneoptimoinnissa pitkälle perusasiat tuntemalla ja sisältöihin keskittymällä.

Seuraavat kolme ohjetta riittävät erinomaisesti esimerkiksi asiantuntijalle tai yrittäjälle, joka toivoo blogilleen lisää lukijoita Googlesta.

Lue loppuun

Huomaamaton hakukoneoptimointi toimii parhaiten

Kuva: mjtmail (flickr.com)Tutustuin hakukoneoptimointiin – sivuston löydettävyyden parantamiseen – viitisen vuotta sitten. Silloin opin, että voimme vaikuttaa Googlen hakutulosten järjestykseen.

Ryhdyin innokkaasti opiskelemaan hakukoneoptimoinnin saloja, sillä verkko tuntui tarjoavan aivan uudenlaisia työtilaisuuksia ja ansaintamahdollisuuksia. Lue loppuun

Hakukoneoptimointi tähtää asiakkaan tavoittamiseen

woman-789146_640Hakukoneet tuovat usein verkkosivuille suuren osan sivuston kävijöistä. Yrityksen kasvu ja menestys saattaa riippua siitä, löytyykö yritys Googlen hakutulosten kärjestä vai ei.

Usein siihen tarvitaan hakukoneoptimointia, joka tähtää sivuston nostamiseen oikeilla hakusanoilla hakutulosten kärkeen. Lue loppuun

Hakukonemarkkinointi on sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja mainoksia

google-76517_640Internet on vielä varsin uusi markkinapaikka — siksi Internet-markkinointikirjallisuuteen ilmaantuu jatkuvasti uusia muoteja ja iskusanoja. Toisinaan taas tuttuja toimintatapoja paketoidaan uudella tavalla ja näin syntyy tarve uuden ilmaisun keksimiselle.

Yksi viime vuosien uusista sanoista on hakukonemarkkinointi, search engine marketing (SEM). Hakukonemarkkinoinnilla tarkoitetaan lyhyesti sanottuna hakukoneiden huomioimista markkinointikanavana. Lue loppuun

Asiakas valitsee yrityksellesi oikeat hakusanat

woman-435852_640Oikeiden hakusanojen valinta on tärkeää sekä sisältömarkkinoinnin että hakukoneoptimoinnin kannalta. Hakusanojen valinnassa kiteytyy asiakkaan tarpeiden huomioiminen — hakusanojen tulee olla sellaisia, joita tulevat asiakkaasi oikeasti käyttävät. Oikeastaan sinä et valitse hakusanoja, asiakkaasi valitsevat hakusanat. Sinun tehtäväsi on löytää oikeat hakusanat. Lue loppuun

Hakukoneoptimointi paikkaa sisällön puutteita

write-593333_640Tuntuuko sinusta siltä, että asiakkaaksi havittelemasi ihmiset eivät löydä yrityksesi verkkosivuja? Olet kenties sijoittanut muutamia tuhansia euroja verkkopalvelun pystyttämiseen, mutta sivustolla  vierailee vain muutama kävijä päivässä.

Lue loppuun

Yrityksen nettisivusto on helppo lisätä Googleen

mac-459196_640Kun perustin Apusanan, alkoi puhelimeni soida useammin kuin koskaan aikaisemmin. Valitettavasti kyse ei ollut asiakkaista, vaan kylmäsoitoista uudelle yrittäjälle.

Onneksi olin varautunut tähän. Kauppalehden keskustelupalstoilta olin oppinut, että erilaiset viralliselta kuulostavat yritysrekisterit alkavat soitella heti, kun puhelinnumero on julkaistu YTJ-rekisterissä. Näin kävikin.
Lue loppuun

Kotisivut koneelta verkkoon — webbihotellin asiakkaaksi

office-820390_640Yrityksesi kotisivuista ei ole juurikaan iloa, jos sivut majailevat vain omalla tietokoneellasi. Ainutlaatuinen sisältö ja ammattimainen ulkoasu eivät autatekemään tulosta, elleivät kotisivut ole verkossa kaiken kansan — ja tulevien asiakkaiden — ihailtavana.

Lue loppuun