Etusivu » Sisältömarkkinointi » Ja taas liidimagneetti huijasi minut antamaan yhteystietoni! Ei enää koskaan!

Ja taas liidimagneetti huijasi minut antamaan yhteystietoni! Ei enää koskaan!

Markkinoinnin automaatio on nyt yhtä kuumaa tavaraa kuin hakukoneoptimointi oli viisi vuotta sitten.

Valitettavasti kyse on usein samanlaisesta bulkkitavarasta kuin vuosien takaisessa hakukoneoptimoinnissa.

Liidejä, liidejä, liidejä

Markkinoinnin automaation A ja O on liidien kerääminen.

Kaikki alkaa siitä, että sivustolla käynyt satunnainen kävijä tunnistetaan ja häneen leimataan kirjaimet MQL – Marketing qualified lead.

Tätä varten sivustoilla julkaistaan liidimagneetteja.

Liidimagneetti on syötti, jonka tarkoituksena on saada pahaa-aavistamaton kävijä kertomaan jotain itsestään.

Mitä houkuttelevampaa syöttiä kävijän edessä heilutellaan, sitä hanakammin hän iskee kiinni.

Menin taas ansaan, haksahdin antamaan yhteystietoni

Eilen latasin taas yhden liidimagneetin.

Laskeutumissivulla minulle tarjottiin ekirjaa, jonka piti paljastaa minulle arvokasta tietoa sisältömarkkinoinnista.

Ja pah!

Kyse oli alle 20 kalvon PowerPoint-esityksestä. Jokaisella kalvolla oli pari lausetta tekstiä.

Tämäkö muka kirja?

No ei todellakaan, ei edes ekirja!

LUE MYÖS >>  Pienikin yritys tarvitsee nettisivut

Kahlasin kalvosetin läpi 20 sekunnissa ja poistuin uutiskirjeen tilaajien joukosta.

Onko liidimagneettien taso heikentynyt?

Liidimagneettien laatu tuntuu heikentyneen viime vuosina.

Tämä on ymmärrettävää: nopeasti tuotettu liidimagneetti riittää kasvattamaan MQL-kantaa vauhdilla, jos laskeutumissivu on hyvä.

Sen jälkeen tilaajaa voikin spämmätä kuin viimeistä päivää.

(Totta puhuen lähes jokainen suomalainen yritys lähettää listalleen aivan liian vähän sähköpostia).

Lopulta puhelin pirisee…

Ärhäkkä myyjä saattaa vielä soittaa markkinointiliidille myyntitarkoituksessa, tulihan samalla jo napattua liidin puhelinnumerokin.

Itse yritän tehdä tästä b2b-myyjälle aavistuksen hankalampaa.

Kun annan numeroksi 1234567, joutuu myyjä sentään kaivamaan puhelinnumeroni esiin.

(Vinkki: se löytyy kyllä Googlella.)

Mutta jättääkö halpa ja helppo liidimagneetti lukijaan mitään muistijälkeä?

Jos jättää, tuskin ainakaan positiivsta.

Vai onko yhden tiedoston lataaja jo SQL – sales qualified lead?

Minun mielestäni ei ole. Mitä sinä ajattelet?

LUE MYÖS >>  Miksi hyvä sisältö on tärkeää?

Posted

in

by

Tags: