Mikko Piippo

Olen Mikko Piippo, verkkomarkkinoinnin ammattilainen.Mikko Piippo

Saavuin markkinoinnin pariin muutaman mutkan kautta.

Ylioppilaskirjoitusten jälkeen päädyin opiskelemaan humanistisia tieteitä: historiaa ja latinaa.

Aineyhdistelmäni oli kuin luotu akateemista uraa varten. Työskentelinkin pitkään projektitutkijana Helsingin yliopistossa. Erikoisalaani olivat keskiajan historia ja historiankirjoituksen historia.

* * *

2000-luvun puolella elämä yliopiston ulkopuolella alkoi houkutella entistä enemmän. Keskiajan historian sijaan kiinnostukseni alkoivat koskea entistä enemmän nykymaailmaa – varsinkin taloutta.

Sen vuoksi aloitin vuonna 2008 opinnot Turun kauppakorkeakoulussa. Pääaineekseni valikoitui kansantaloustiede, jonka lisäksi opiskelin laskentatoimea, rahoitusta ja matematiikkaa.

Opiskelemani aineet ovat siis varsin eksoottisia digimarkkinoinnin ammattilaiselle.

Luulen kuitenkin, että yllättävät yhdistelmät tuottavat aina hedelmällisimmän lopputuloksen. Humanistina osaan kirjoittaa, taloustieteen ja matematiikan opinnot opettivat ajattelemaan entistä analyyttisemmin, kauppatieteiden opiskelu opetti minut ymmärtämään liiketoiminnan eri puolia.

* * *

Perustin Apusanan kesällä 2010 tarkoituksenani kirjoittaa ja suunnitella verkkosisältöjä suomalaisille yrityksille.

Pian havaitsin, että hakukokoneoptimoinnin osaamista kysyttiin selvästi sisältöjä enemmän. Mukauduin markkinoiden toiveeseen, ja otin vastaan SEO-projekteja.

Tällä hetkellä en tee lainkaan asiakasprojekteja Apusanan kautta – bloggaan omaksi ilokseni ja sinun hyödyksesi.

* * *

Syyskuussa palasin takaisin yrittäjäksi, kun perustin Aki Aben ja Arttu Raittilan kanssa Hopkins Oy:n.