Etusivu » Sosiaalinen media » Mitä markkinointipäällikkö voi oppia Instagram-vaikuttajalta

Mitä markkinointipäällikkö voi oppia Instagram-vaikuttajalta

Instagram on noussut yhdeksi tärkeimmistä markkinointialustoista viime vuosina.

Instagram-vaikuttajat hallitsevat suvereenisti sosiaalisen median salat ja tietävät, miten sitouttaa yleisönsä. Heidän seuraajansa viettävät aikaa heidän sisältöjensä parissa, eivätkä todellakaan vieraile yrityksesi verkkosivuilla.

Siksi markkinointipäällikön kannattaa ottaa oppia Instagram-vaikuttajilta monessa suhteessa.

1. Sisällön määrä ja monipuolisuus

Instagram-vaikuttajat tuottavat runsaasti sisältöä erilaisissa muodoissa: kuvia, videoita, tarinoita ja live-lähetyksiä.

He ymmärtävät, että monipuolinen sisältö pitää seuraajat kiinnostuneina ja sitoutuneina.

Myös markkinointipäällikön on syytä panostaa sisällön vaihtelevuuteen ja laatuun myös yrityksen omissa kanavissa.

(Mutta unohda verkkosivustouudistuksen kaltaiset uutiset, ne eivät kiinnosta ketään!)

Silloin yleisöllä on aina jotain uutta ja kiinnostavaa katsottavaa.

2. Säännöllinen julkaiseminen

Menestyvät vaikuttajat julkaisevat sisältöä säännöllisesti, usein päivittäin.

Tämä pitää heidän tilinsä aktiivisina ja näkyvillä seuraajiensa feedissä.

Yritysten tulisi ottaa tästä oppia ja päivittää omia kanaviaan jatkuvasti.

LUE MYÖS >>  Sinun yrityksestäsi keskustellaan – halusit sitä tai et

Se saa nykyiset asiakkaat palaamaan sivustolle ja tuo somesisällöt ruudulle yhä uudestaan.

3. Henkilökohtainen lähestymistapa

Vaikuttajat jakavat henkilökohtaisia tarinoita ja kokemuksia, mikä tekee heistä helposti lähestyttäviä ja aidon tuntuisia.

He uskaltavat näyttää persoonansa ja luovat samalla yhteyden yleisöönsä.

Markkinointipäällikön kannattaa miettiä, miten yritys voisi tuoda esiin inhimillisiä piirteitä ja kertoa tarinoita, jotka resonoivat asiakkaiden kanssa henkilökohtaisella tasolla.

4. Yleisön kielen puhuminen

Instagram-vaikuttajat puhuvat seuraajiensa kieltä.

He käyttävät ilmaisuja ja tyylejä, jotka ovat yleisölle tuttuja ja ymmärrettäviä.

Myös ammattiviestijän ja markkinoijan on syytä välttää ammattijargonia ja kommunikoida asiakkaidensa kielellä.

Silloin viestikin tulee ymmärretyksi.

5. Vuorovaikutus ja yhteisön rakentaminen

Vaikuttajat ovat jatkuvasti seuraajiensa kanssa vuorovaikutuksessa: he vastaavat kommentteihin, järjestävät kyselyitä ja ottavat seuraajiensa toiveet huomioon.

Se luo yhteisöllisyyttä ja lisää sitoutumista.

Samoin markkinointipäällikön kannattaa olla rohkeasti vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa, kuunnella palautetta ja rakentaa yhteisöä brändin ympärille.

LUE MYÖS >>  Vuonna 2017 LinkedIn on paras b2b-somekanava — kun tiedät, mitä teet!

Ota opiksi – vielä kun ehdit!

Ottamalla mallia Instagram-vaikuttajilta parannat yrityksen näkyvyyttä, sitoutat asiakkaita ja luot vahvemman brändiyhteisön.

Panosta siis sisältöön, säännölliseen julkaisemiseen, henkilökohtaisuuteen, selkeään viestintään ja aktiiviseen vuorovaikutukseen!

Silloin yritys erottuu edukseen ja saavuttaa parempia tuloksia.


Posted

in

by

Tags: