Sisältömarkkinointi auttaa sinua myymään enemmän – mutta vain jos asiakkaat näkevät sisältösi.
Ilman sitä sisältömarkkinointi on turhaa.
Oma media on paras ja tärkein paikka sisältömarkkinoinnin julkaisufoorumiksi. Sisältömarkkinointi tarvitsee kuitenkin kaikkia inbound-markkinoinnin keinoja tuekseen, jotta sisällöt näkyisivät mahdollisimman monella näytöllä.
Tässä blogipostauksessa esittelen viisi tapaa jaella ja kierrättää sisältöjä siten, että mahdollisimman moni niistä kiinnostunut saa sisällöt nähtäväkseen. Sosiaalinen media on keskeinen kanava myös b2b-sisältöjen jakeluun!
Twitter on oma suosikkini kansainvälisen sisältömarkkinoinnin jakelukanavaksi.
Valitettavasti Suomessa Twitter ei koskaan lyönyt kunnolla läpi, ja 300 miljoonasta kansainvälisestä käyttäjästä huolimatta Twitter tuo meill vain rajallista hyötyä.
Silti Twitter kuuluu aina keinovalikoimaani, kun markkinoin uusinta blogipostaustani.
Twitter-näkyvyyden kannalta keskeistä on:
- oikein valittu hashtag auttaa leviämistä
- tägää @-merkillä sisällössä mainitut henkilöt twiittiin
- twiittien kiinnittäminen omaan profiiliin
- riittävä toisto.
Toistojen tarpeellisuus tekee Twitterin automatisoinnista lähes välttämätöntä.
Huom! Nyt vuonna 2024 ajattelen, että yritysten kannattaa poistua Twitteristä.
Facebook on suurten massojen suosima some-palvelu: siellä tavoitat varmimmin kansan syvät rivit. Siksi jokaisen sisältömarkkinoijan on lähes välttämätöntä ottaa Facebook osaksi sisältöstrategiaansa.
Perusta yrityksellesi Facebook-sivu, jaa blogipostaukset yrityksen nimissä ja omana itsenäsi. Tämä ei tietenkään riitä, koska FB:n orgaaninen reach on romahtanut viime vuosina. Siksi tehokas sisältömarkkinointi vaatii lähes aina Fb-mainonnan tuomaa lisäpotkua.
Jos julkaiset visuaalisia sisältöjä — olipa kyse kauniista matkavalokuvista tai näyttävistä infografiikoista — on Pinterest oiva kanava sisältöjen jakeluun.
Slideshare
B2b-yrityksille Slideshare on loistava ja Suomessa täysin alihyödynnetty kanava jaella sisältöjä. Slideshare on tietysti tarkoitettu lähinnä esitysgrafiikan julkaisuun, mutta blogin sisällöt on helppo muuttaa tähän formaattiin.
Käytä blogipostauksen rakennetta, mutta tiivistä sanottavasti vaikkapa 10-20 kalvoon. Tässä kannattaa tietenkin käyttää yrityksen omaa kalvopohjaa. Muista myös lisätä omat yhteystietosi esityksen alkuun ja loppuun.
LinkedIn-postaukset
Jokainen blogipostaus kannattaa tietysti jakaa myös LinkedInissä.
Suosittelen kuitenkin menemään askeleen pidemmälle. Kun postauksen ilmestymisestä on mennyt jonkun aikaa, muokkaa siitä LinkedIn-postaus.
LinkedIniä varten postaus kannattaa otsikoida hiukan eri tavalla. Tarvittaessa voit myös päivittää tekstiä muuten.
Ja loppuun lisäät tietysti kappaleen, jossa linkität alkuperäiseen blogijulkaisuun.