Etusivu » Sisältömarkkinointi » Miksi hyvä sisältö on tärkeää?

Miksi hyvä sisältö on tärkeää?

Hyvä sisältö ei ole vain informaatiota; se on kuin siemen, joka kylvetään lukijan mieleen ja voi kasvattaa muutoksen. Se voi muuttaa ajattelua tai inspiroida toimintaan. Sisältö, joka koskettaa syvästi, herättää tunteita ja saa lukijan miettimään uudella tavalla, on erityisen tehokasta.

Kuka on yleisösi?

Vaikuttava sisältö alkaa siitä, että tiedät kenelle kirjoitat. On tärkeää tunnistaa kohdeyleisösi ja ymmärtää heidän tarpeensa ja kiinnostuksen kohteensa. Kun tiedät kenet haluat tavoittaa ja kenelle sisältösi sopii parhaiten, on helpompi rakentaa viestiä, joka resonoi juuri heidän kanssaan. Muita lukijoita voi toki tulla, mutta ensisijainen tavoitteesi on palvella parasta asiakastasi.

Esimerkiksi itse kirjoitan markkinointipäälliköille, jotka haluavat tehostaa digitaalista markkinointia. Ehkä sinä et ole tarkkaan ottaen markkinointipäällikkö, mutta olet yrittäjä tai suuren yrityksen markkinointijohtaja ja olet kiinnostunut digitaalisen markkinoinnin kehittämisestä. Kirjoitan siis juuri sinulle.

LUE MYÖS >>  Mobiili tuli jo – oletko vieläkään valmis?

Miten rakentaa suhdetta lukijoihin?

Jokaisella blogiartikkelilla on tavoitteensa. Minun tavoitteenani on saada sinut palaamaan blogiin ensi viikolla uudestaan. Haluan, että blogini lukemisesta tulee sinulle tapa. Ehkä alat seurata minua myös sosiaalisessa mediassa.

Kun vierailet blogissani säännöllisesti, välillemme syntyy suhde. Tavoitteena on, että alat luottaa tarjoamaani sisältöön ja ehkä tilaat uutiskirjeen. Tilaaminen taas kasvattaa todennäköisyyttä, että aikanaan otat yhteyttä. Tämä on kuitenkin pitkän aikavälin tavoite, jota en ajattele kirjoittaessani kutakin blogipostausta.

Mikä saa lukijan palaamaan?

Lukija palaa takaisin vain, jos lukemallasi on hänelle jotain merkitystä. Merkitys voi syntyä monesta tekijästä. Ehkä opit jotain uutta, mikä auttaa sinua markkinoimaan tehokkaammin tai saa sinut ajattelemaan jotakin asiaa uudella tavalla.

Mutta jokaisen artikkelin ei tarvitse olla samanlainen. Sisältömarkkinoinnin ytimessä ovat opettavaiset ”näin teet asian X tehokkaammin, nopeammin ja halvemmin” -tyyliset artikkelit. Silti vaihtelu on tärkeää, ja on hyvä tarjota erilaisia näkökulmia ja käsittelytapoja.

LUE MYÖS >>  Viisi asiaa jotka markkinointipäällikkö voi oppia muotibloggaajalta

Miksi vaihtelu on tärkeää?

Lukijat kaipaavat vaihtelua, eikä saman kaavan mukaan tehtyjä ja otsikoituja blogipostauksia ole mukava lukea peräkkäin. Itse pysyisin kaukana sellaisesta blogista. Siksi on tärkeää panostaa erilaisiin sisältöihin ja pitää yleisö kiinnostuneena tarjoamalla uusia näkökulmia ja yllätyksiä.


Posted

in

by

Tags: