Etusivu » Sisältömarkkinointi » Saako sisältömarkkinointisi lukijan muuttumaan?

Saako sisältömarkkinointisi lukijan muuttumaan?

Hyvä sisältö saa lukijassa aikaan jonkun muutoksen.

Lukija muuttaa ajatteluaan tai toimintaansa. Tai ehkä sisältö herättää tunteita, liikuttaa vastaanottajan ajattelemaan.

Vaikuttaminen onnistuu vain, kun tiedät kenelle kirjoitat.

Kenelle kirjoitat?

Siksi sinun on ensin valittava yleisösi.

Kenet haluat tavoittaa? Kuka on paras asiakkaasi?

Kun tunnet parhaan asiakkaasi, tiedät kenelle haluat kirjoittaa. Muutkin saavat toki lukea blogia, mutta heidän tavoittamisensa ei ole yhtä tärkeää.

Itse kirjoitan markkinointipäälliköille, joka haluaa tehdä digitaalista markkinointia aikaisempaa tehokkaammin.

Ehkä sinä et tarkkaan ottaen ole markkinointipäällikkö. Saatat olla yrittäjä tai suuren yrityksen markkinointijohtaja.

Mutta olet kiinnostunut digitaalisesta markkinoinnista.

Ja siksi kirjoitan juuri sinulle.

Puhun kuin ystävälleni. Silloin viihdyt tekstini parissa pidempään.

Mitä haluat saada aikaan?

Minulle jokaisella blogiartikkelilla on yksi tavoite: saada sinut palaamaan blogiin ensi viikolla uudestaan.

LUE MYÖS >>  Kömpelöt tekstit karkottavat asiakkaasi

Blogin lukemisesta alkaa muodostua tapa. Kenties alat seurata minua myös sosiaalisessa mediassa.

Ja mitä useammin palaat, sitä varmemmin välillemme syntyy suhde.

Kun saan sinut palaamaan takaisin, kasvaa todennäköisyys että tilaat uutiskirjeen.

Uutiskirjeen tilaaminen taas kasvattaa todennäköisyyttä, että aikanaan otat meihin yhteyttä.

Mutta se on niin kaukainen tavoite, että en ajattele sitä lainkaan blogipostausta kirjoittaessani.

Mikä saa lukijan palaamaan takaisin?

Itse uskon, että palaat takaisin vain, jos lukemallasi on sinulle jotain merkitystä.

Merkitys voi syntyä monesta. Kenties opit jotain hyödyllistä, kenties alat ajatella jostakin asiasta uudella tavalla.

Toivottavasti opit jotakin, joka auttaa sinua markkinoimaan tehokkaammin.

Mutta jokainen artikkeli ei voi olla samanlainen.

Opettavaiset ”näin teet asian X entistä nopeammin, halvemmin ja tehokkaammin” ovat sisältömarkkinoinnin ydintä.

Silti jokainen lukija kaipaa vaihtelua.

Kaikkein vähiten lukijat kaipaavat toinen toistaan seuraavia, saman kaavan mukaan kirjoitettuja ja otsikoituja blogipostauksia.

LUE MYÖS >>  Julkaise netissä sisältöä, jota etsitään

Ainakin minä pysyisin sellaisesta blogista kaukana.


Posted

in

by

Tags: