Etusivu » Sisältömarkkinointi » Pienikin yritys tarvitsee nettisivut

Pienikin yritys tarvitsee nettisivut

cream-170439_640Yhden miehen yritys tarvitsee nykyään nettisivut siinä missä suurempikin yritys. Harva asiakas etsii yrityksesi tietoja puhelinluettelosta, saati sitten netin yrityshakemistoista. Google on asiakkaan paras kaveri — siksi sinunkin yrityksesi tarvitsee nettisivut.

Oikeastaan mikroyritykselle nettisivusto on vielä hyödyllisempi kuin suurelle yritykselle: nettisivusto on erittäin edullinen tapa markkinoida omaa yritystä. Sen vuoksi useimmat yrittäjät haluavat yrityksensä nettiin mahdollisimman nopeasti.

Sivuston sisältö ja rakenne kannattaa pitää ainakin aluksi mahdollisimman yksinkertaisena. Nettisivuston rakentamisen voi aloittaa parista sivusta. Uutta sisältöä voit lisätä sivustolle myöhemmin, ja tekstejä on helppo parannella ajan mittaan.

Sivuston suunnittelu kannattaa aloittaa sisällöstä. Kun sisältö on valmis, on sivuston ulkoasun toteuttaminen helpompaa.

Pienyrityksen nettisivujen on vastattava seuraavaan kolmeen kysymykseen:

  1. Mitä yritys myy?
  2. Mistä voin ostaa yrityksen tuotteita tai palveluita?
  3. Miksi ostaisin juuri tältä yritykseltä?
LUE MYÖS >>  Yksi räätälöity ratkaisu, kiitos!

Lähtökohtana on aina tieto siitä, mitä yritys myy. Kerro tuotteistasi ja palveluistasi selkeästi, ammattikieltä välttäen. Kerro, mitä asiakkaan ongelmia myymäsi palvelut ratkaisevat tai mitä tarpeita tuotteesi tyydyttävät. Kerro, mihin asiakas voi käyttää tuotteitasi.

Toiseksi yrityksen nettisivujen on kerrottava, mistä asiakas voi ostaa tarvitsemansa tuotteen tai palvelun. Kerro yrityksesi mahdollinen aukioloaika, tarkka osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Lisää sivustolle yhteydenottolomake, jolla mahdollisen asiakkaan on helppo ottaa yhteyttä yritykseesi.

Kolmanneksi yrityksen nettisivujen on perusteltava, miksi lukijan kannattaisi valita juuri sinun yrityksesi. Kolmesta perusasiasta tämä tuntuu unohtuvan useimmin. Jos yrityksesi parhaana tuntijana et osaa itse vastata tähän kysymykseen, tuskin sivustosi lukijakaan osaa keksiä vastausta. Todennäköisesti keksit kuitenkin monia hyviä syitä valita yrityksesi — kerro ne myös nettisivuilla.

Olet kolme askelta lähempänä kauppoja, kun kerrot lukijallesi, mitä myyt, mistä tuotteitasi voi ostaa ja miksi tuotteet kannattaisi ostaa juuri sinulta. Nämä askeleet kannattaa ottaa!

LUE MYÖS >>  Sisältöstrategia auttaa sinua kirjoittamaan paremmin

Posted

in

by

Tags: