Muutama päivä sitten kerroin, kuinka harjoitus tekee mestarin myös sisältömarkkinoinnissa.
Siksi elvytin myös tämän blogin.
Apusana on minulle hyvä paikka verrytellä, jäsentää ajatuksia ja kehitellä ideoita.
Osa niistä päätyy myöhemmin Hopkinsin blogiin. Osasta tulee LinkedIn-postauksia.
Mutta suurin osa jää tänne, paikkaan, josta vain harva näitä löytää.
Eikä se oikeastaan häiritse minua tällä hetkellä lainkaan.
Tekstit paranevat, kun kirjoitan enemmän
Kirjoitan sitä paremmin, mitä enemmän kirjoitan.
Kun näen omia tekstejä, huomaan niiden toistoisuuden ja tunnistan niiden maneerit. Teksti tekstiltä karsin niitä.
Aivan kuten ilmaisuani.
Lauseet muuttuvat lyhyemmiksi, rakenteet helpommiksi.
Ajatukset selkiytyvät kirjoittamalla
Ehkä tiedätkin, että työskentelin pitkään historiantutkijana.
Jokainen tutkija tietää, että ajatukset selkiytyvät kirjoittamalla.
Vasta kun on kirjoittanut mutkikkaan päättelyn tekstiksi, alkaa huomata sen loogiset ongelmat ja päättelyn aukkopaikat. Kirjoittamalla saamme selville, mitä emme vielä tiedä.
Siksi jokainen blogipostaus auttaa minua ajattelemaan selkeämmin ja kirkkaammin.
Se taas koituu lopulta lukijan iloksi ja asiakkaan parhaaksi.
Omat ideat tekevät sisällöistä lukemisen arvoisia
Sisältömarkkinointi ilman omia ideoita on turhaa.
Silti suurin osa sisältömarkkinoinnista on samojen ajatusten toistelua. Minä en ainakaan jaksa lukea blogeja, joilla ei ole mitään uutta annettavaa.
Vain lukemalla, kirjoittamalla ja puhumalla kehitän uusia ajatuksia.
Voisin kirjoittaa niitä pöytälaatikkoon, tai pikemminkin kovalevyn täytteeksi.
Mieluummin julkaisen ajatusten aihiot täällä.
Lyhytkin teksti saattaa antaa sinulle uuden ajatuksen. Silloin teksti kannatti julkaista.