Jaksatko lukea suomalaista sisältömarkkinointia?
Minun pitäisi jaksaa. Silti luovutan usein jo ensimmäisen kappaleen uuvuttamana.
Todennäköisesti en ole ainoa.
”Julkaise kiinnostavia sisältöjä, niin sinut löydetään”
Periaatteessa blogin aiheet ovat kiinnostavia ja tärkeitä, mutta sisällöt eivät toimi. Kieli on puisevaa, kappaleet kymmenen rivin mittaista.
Lisäksi niistä puuttuu jotain. Jotain, mikä tempaisi minut mukaansa, saisi lukemaan rivin toisensa jälkeen ja toimimaan kirjoittajan haluamalla tavalla.
Kuitenkin sisältömarkkinoinnin piti olla yksinkertaista: julkaise netissä sisältöjä, joista lukijat ovat kiinnostuneita.
Sen jälkeen Google tuo lukijat sivustollesi, he pitävät lukemastaan ja aikanaan ostavat sinulta.
Olisipa sisältömarkkinointi todellisuudessa noin helppoa! Se että joku löytää blogisi ei nimittäin takaa, että juttusi luetaan.
Tiedätkö, mikä lukijaasi kiinnostaa?
Todennäköisesti sinäkin olet kirjoittanut yrityksesi verkkosivuille yksittäisiä tekstejä tai blogiartikkeleita.
Olet kamppailut sanojen kanssa, pohtinut ”mitä sinne nettiin oikein pitäisi laittaa” tai kironnut blogipostauksen lähestyvää deadlinea.
Ehkä tiedät jo, kenelle ja mistä aiheesta haluat kirjoittaa.
Kenties tiedät, että lukijat eivät viihdy blogissasi kovin pitkään.
Silloin olet valmis ottamaan seuraavan askeleen ja miettimään, kuinka saat lukijan kiinnostuksen heräämään ja pysymään yllä.
Vasta sen jälkeen blogisi aihepiiristä kiinnostuneet lukijat jaksavat myös lukea tekstisi.
Usein kyse on vain yhdestä aiheesta. Tai oikeastaan kyse on yhdestä ainoasta sanasta, joka esiintyy blogissasi liian harvoin.
Tuo aihe ja sana on jokaisen lukijasi mielestä kiinnostava ja tärkeä.
Sana joka saa lukijat ahmimaan sisältösi
Sana, jota tarkoitan on sinä.
Sinä olet tämän blogin tärkein henkilö. Minä olen kiinnostava vain sinulle tarjoamani tiedon, huvin tai hyödyn vuoksi.
Sama koskee sinun blogiasi. Sinun on nostettava lukija blogin päähenkilöksi, käsiteltävä hänen ongelmiaan ja autettava häntä saavuttamaan omat tavoitteensa.
Unohda siis oma yrityksesi ja sen myymät tuotteet tai palvelut hetkeksi.
Keskity lukijaasi. Eläydy hänen tilanteeseensa, näytä että tunnet hänen ongelmansa läpikotaisin.
Silloin viestisi kiinnostaa ja vakuuttaa.
Silloin myös sinun tavoitteesi voi toteutua.