Sisältömarkkinoijan suurin painajainen

walkers-486583_640Bloggaajan suurin painajainen on se, että kukaan ei lue hänen blogiaan.

Eivätkö kirjoitukseni kiinnosta ketään? Onko kaikki vaivannäköni turhaa, kuvittelenko liikaa itsestäni?

Mieleen hiipii ajatus koko blogin lopettamisesta. Miksi näkisin vaivaa, kun kukaan ei näytä lukevan juttujani?

Silloin alun innostus hiipuu, ja uutta sisältöä tulee kirjoitettua vain harvoin.

Kaiken lisäksi esimiehesi saattaa odottaa blogin lukijamäärän kasvavan nopeasti.  lukijakunta ei näytä kasvun merkkejä, on sinunkin vaikea perustella esimiehellesi blogin tarpeellisuutta.

Onko verkko rikki?

Kenties blogisi ongelma piilee siinä, että kerran blogiin eksynyt vierailija ei koskaan palaa.

Vika saattoi olla visuaalisessa ilmeessä: yksi ainoa vilkaisu riitti kertomaan, että blogi ei ole seuraamisen arvoinen.

Kenties juttusi olivat niin kuivia, että kukaan ei viitsi lukea niitä?

Tai oletko vain kehunut yrityksesi tuotteita tai palveluita, ikäänkuin yritysblogi olisi mainoskanava?

Sekin on mahdollista, että blogipostauksesi ovat erinomaisia. Silloin verkkosi on repalainen tai katiskasi rikkinäinen. Katiskaan päätynyt lukija poistuu paikalta, eikä muista koskaan palata takaisin blogiisi.

Tee blogin seuraamisesta helppoa

Siinä tapauksessa blogin seuraaminen on todennäköisesti turhan hankalaa: RSS-syöte puuttuu, eikä blogilla ei ole Facebook-sivua tai Twitter-tiliä.

Jos yritysblogin lukijat täytyy joka kerta haalia Googlesta, ei sivustolle muodostu säännöllistä yleisöä. Silloin lukijamäärä jää pieneksi, eikä sisältömarkkinointi pysty vakuuttamaan vain satunnaisesti blogia lukevaa potentiaalista asiakasta.

Sen vuoksi sinun on tehtävä yritysblogin seuraamisesta mahdollisimman helppoa:

  • Julkaise RSS-syöte.
  • Lisää blogi blogilistalle.
  • Kerro uudesta jutusta sosiaalisessa mediassa seuraajillesi.
  • Perusta Facebook-sivu.

RSS-syötteen julkaiseminen kuuluu käytännössä kaikkien julkaisujärjestelmien ominaisuuksiin, ja se kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön.

RSS-syötteen avulla blogin juttujen seuraaminen helpottuu: lukija voi ”tilata” blogipostaukset vaikkapa verkkoselaimeensa tai erilliseen RSS-lukijaan.

Blogi kannattaa ehdottomasti lisätä myös blogilistalle, vaikka blogilistalta tuleekin vain harvoin lukijoita yritysblogiin. Jokainen uusi lukija on yritysblogille arvokas.

Kehota lukijoita seuraamaan sinua!

Syötteen julkaiseminen ja sosiaalisessa mediassa aktivoituminen tekevät yritysblogin seuraamisesta helpompaa.

Pelkkä syötteen julkaiseminen ei kuitenkaan vielä takaa sitä, että satunnaisesta lukijasta tulisi syötteen tilaaja ja säännöllinen lukija. Sinun on sysättävä lukija liikkeeseen, kehotettava häntä tilaamaan blogin syöte!

Tämänkin blogin tilaaminen on helppoa. Se vaatii vain kaksi klikkausta..

Piditkö lukemastasi? Tilaa Apusanan rss-syöte – se kannattaa varmasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *