Verkkosivuilta odotetaan enemmän kuin aikaisemmin. Näyttävät sivut jäävät katsojan mieleen valjuja sivuja helpommin ja ne voivat levitä verkossa viraalisti.
Lue loppuun
Mitä sisältömarkkinointi on?
Sisältöstrategia auttaa sinua kirjoittamaan paremmin
Onko sinun kirjoitettava sisältöä yrityksen verkkosivuille tai yritysblogiin? Ovatko ideat kadoksissa ja deadline lähellä? Kenties pohdit, minkälaisia tekstejä nettisivuille ylipäänsä pitäisi kirjoittaa.
Et ole yksin – sadat muutkin markkinoinnin ammattilaiset kamppailevat joka päivä saman kysymyksen äärellä.
Lue loppuun
Kun kirjoitat tykkäämisen arvoista sisältöä, saat lisää lukijoita!
Julkaisen nykyään uusia blogiartikkeleita aika harvoin.
Tiedän toki, että säännöllinen julkaiseminen auttaa rakentamaan yleisöä blogille. Tiedän senkin, että aikataulussa pysyminen parantaa hakukonenäkyvyyttä.
Lue loppuun
Sisältömarkkinointi ja sisällön markkinointi – muista molemmat!
Kirjoittaminen vaatii aikaa ja energiaa.
Idean saamisesta on pitkä matka valmiiseen tekstiin. Ideaa on kypsyteltävä, aihetta hahmoteltava. Juttukin pitäisi kirjoittaa.
Kun teksti alkaa muistuttaa lukukelpoista, on kirjoittajalla usein kiire julkaista teksti netissä. Silloin tekstin viimeistely jää kesken, ja sen markkinointi todennäköisesti unohtuu kokonaan. Lue loppuun
Viisi asiaa jotka markkinointipäällikkö voi oppia muotibloggaajalta
Suomen suosituimmat blogit ovat tyyli- ja muotiblogeja. Se ei ole mikään ihme, sillä tyylibloggaajat hallitsevat suvereenisti sosiaalisen median tavat ja verkkomarkkinoinnin niksit.
Suomen naiset lukevat sen vuoksi muotiblogeja, eivätkä sinun yrityksesi nettisivuja. Siksi myös sinun kannattaa ottaa oppia maan suosituimmilta muotibloggaajilta viidessä tärkeässä asiassa.
Lue loppuun
Onko blogisi lukemisen arvoinen, vai kirjoitatko leiskantäytettä?
Olen törmännyt vuosien varrella monenlaisiin blogin tai yrityssivuston kirjoittamista koskeviin ohjeisiin. Jotkut niistä voivat jopa olla hyödyllisiä.
Lue loppuun
Kömpelöt tekstit karkottavat asiakkaasi
Puhekielisyys on OK, jos tekstisi puhuttelevat minua. Jos tekstisi ovat kömpelöitä, en jaksa lukea niitä. Jos mainoksessasi on kielivirheitä, en koskaan osta sinulta.
Aamulla matkustan tavallisesti linja-autolla Helsingin keskustaan. Jo vuosien ajan matkaani on häirinnyt eräässä Etelä-Haagan ikkunassa oleva Siemensin mainosjuliste.
Lue loppuun
Yksi räätälöity ratkaisu, kiitos!
Verkkotekstien pitää auttaa asiakkaita löytämään yrityksesi. Sen lisäksi verkkosivujen tekstin on saatava sivuston lukijat ostamaan yritykseltäsi.
Tavoitteet toteutuvat helpoimmin, kun kirjoitat asiakkaita kiinnostavista asioista ja puhut heidän kanssa samaa kieltä. Lopeta siis markkinointi- ja myyntikonsulttien puhetavan jäljittely!
Lue loppuun
Strategiakieli karkottaa asiakkaasi – ellet ole strategiakonsultti
Törmään jatkuvasti yritysten verkkosivuihin, joiden sisältöä en ymmärrä. Luulen että verkkotekstin kirjoittaja ei aina itsekään kykenisi arvaamaan, mitä yritys myy — maankuulusta Pihtiputaan mummosta puhumattakaan.
Helppolukuisen ja myyvän tekstin kirjoittaminen vaatii työtä ja osaamista. Siksi moni verkkosivu sopii lähinnä bullshit-bingon pelaamiseen.
Julkaise netissä sisältöä, jota etsitään
Verkkokirjoittaminen on oma taiteenlajinsa. Hyvä verkkosisältö eroaa toimivasta mainostekstistä ja luettavasta lehtiartikkelista. Tämän jutun luettuasi tiedät, mistä sinun kannattaa kirjoittaa yrityksesi verkkosivuille.
Mainos- tai viestintätoimiston laatima sisältö on usein hyvin kirjoitettua, parhaimmillaan erinomaisen koukuttavaa sisältöä.
Se ei kuitenkaan riitä. Lue loppuun