Sisältömarkkinointi
Sisältömarkkinointi (content marketing) on yrityksesi kohderyhmän kannalta arvokkaan ja hyödyllisen sisällön julkaisemista – verkossa, printissä tai muussa mediassa. Sisältömarkkinointi tuo yrityksellesi näkyvyyttä, rakentaa asiantuntijamainetta ja auttaa myymään enemmän.
Sisältömarkkinoinnin ytimenä toimii oma media:
- verkkosivusto
- blogi
- ekirjat
- sähköposti.
Näiden lisäksi sisältömarkkinointia tehdään usein sosiaalisessa mediassa. Lisäksi sosiaalista mediaa ja myös maksettua mainontaa käytetään usein sisältömarkkinoinnin apuna. Usein maksettu näkyvyys on välttämätöntä julkaistujen sisältöjen levityksen laajentamiseksi.
-
Sisältömarkkinointi ohittaa mainossuotimet
Perinteinen mainonta perustuu ihmisten häiritsemiseen ja keskeyttämiseen. Mainokset yrittävät varastaa huomiosi, kun luet aamun sanomalehteä, katsot televisiosta suosikkiohjelmaasi tai surffaat netissä. Sisältömarkkinointi on toista maata, sillä ihmiset etsivät jatkuvasti laadukasta sisältöä.
-
Ajattele asiakasta, kun kirjoitat verkkosivujen sisältöä
Jos kirjoitat itse sisällön yrityksesi verkkosivuille, muista aina ajatella tärkeintä sivustollasi esiintyvää henkilöä: asiakasta.
-
Anna Asiakas tunnistaa mainoksen — eikä usko sanaakaan
Kun Anna Asiakas saapuu yrityksesi nettisivulle ensi kertaa, hän muodostaa välittömästi ensivaikutelman yrityksestäsi. Annan mielikuva yrityksestäsi perustuu sivuston visuaaliseen ilmeeseen ja sivuston sisältöön.
-
Sisältömarkkinointi rakentaa kilpailuetua jakamalla tietoa ilmaiseksi
Suomessa on todennäköisesti paljon kuluttajia, yrityksiä ja yhteisöjä, jotka haluavat ostaa yrityksesi palveluita. He eivät kuitenkaan tiedä, että juuri sinun yrityksesi tuottaa heidän tarvitsemiaan palveluita.
-
Sisältö ja ulkoasu tekevät verkkosivun
Verkkosivut koostuvat muodosta ja sisällöstä. Kun yrityksesi verkkosivuston sisältö alkaa olla viimeistelyä vaille, on aika ryhtyä pohtimaan verkkosivujen ulkoasua.
-
Vain luettu sisältö auttaa yritystäsi saamaan asiakkaita
Yrityksesi verkkosivujen tehtävä on vakuuttaa sivuston lukija siitä, että hänen kannattaa tulla yrityksesi asiakkaaksi. Siksi verkkosivujen on annettava vakuuttava ja uskottava kuva yrityksestäsi, palveluistasi ja tuotteistasi. Vakuuttavuus ja uskottavuus syntyvät tekstisisällöstä ja ulkoasusta.
-
Pienikin yritys tarvitsee nettisivut
Yhden miehen yritys tarvitsee nykyään nettisivut siinä missä suurempikin yritys. Harva asiakas etsii yrityksesi tietoja puhelinluettelosta, saati sitten netin yrityshakemistoista. Google on asiakkaan paras kaveri — siksi sinunkin yrityksesi tarvitsee nettisivut.