Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi tuo sivustollesi uusia kävijöitä ja asiakkaita – suoraan Googlen maksuttomista hakutuloksista. Hakukoneoptimoinnin perusteet on helppo oppia, sillä kyse ei ole mistään ydinfysiikasta.
Hakukoneoptimointiin kuuluu useita osa-alueita:
- Hakusanatutkimus
- Tekninen hakukoneoptimointi
- Sisällön hakukoneoptimointi
- Sisällön promootio ja jakelu
Tavallisesti sivuston optimointi etenee vaiheittain:
- alkuprojekti – tekninen auditointi, hakusanatutkimus, sisältösuunnitelma
- jatkuva SEO – käynnistyy suositusten toteutuksella, jatkossa tunnistaa uusia mahdollisuuksia ja siirtää ne tuotantoon.
Seuraavat artikkelit tarjoavat joukon vinkkejä hakukoneoptimoinnin haasteisiin!
-
YouTube-hakukoneoptimointi
YouTube-hakukoneoptimointi auttaa videoitasi nousemaan myös Googlen hakutulosten kärkeen.
-
Hakukonemarkkinointi – sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja mainoksia
Hakukonemarkkinointi (SEM) yhdistää kolme keskeistä osa-aluetta: hakukoneoptimoinnin (SEO), sisältömarkkinoinnin ja hakukonemainonnan.
-
Blogin hakukonenäkyvyys katoaa ilman uutta sisältöä
Onko sinulla vuodeksi tai pariksi unohtunut blogi? Oletko huomannut, kuinka kävijämäärät laskevat vähitellen?
-
Oma blogiverkosto (PBN) – riskialtis SEO-strategia
PBN eli Private Blog Network on joukko verkkosivustoja, jotka on rakennettu tukemaan pääsivuston hakukoneoptimointia.
-
Hakusanatutkimus paljastaa avainsanat SEO-menestykseen!
Hakusanatutkimuksen tarkoitus on löytää mahdollisimman paljon mahdollisimman hyviä hakusanoja.
-
Hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittaminen on asiakkaan huomioimista kaikessa
Hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittaminen on asiakkaan huomioimista alusta loppuun saakka.
-
Sisältöklusteri SEO-menetelmänä
Tässä artikkelissa käydään läpi, mitä sisältöklusterit ovat, miten ne toimivat ja miksi ne ovat tärkeitä osana SEO-strategiaa.
-
Mitä jatkuva hakukoneoptimointi on?
Hakukoneoptimointi (SEO) on yksi tärkeimmistä keinoista parantaa verkkosivuston löydettävyyttä ja houkutella asiakkaita verkossa.
-
Linkkien hankkiminen vaatii taitoa, jota harvalla on
Hakukoneoptimointi (SEO) on monen tekijän summa. Yksi tärkeimmistä elementeistä on linkkien hankkiminen.
-
Mitä sisäinen hakukoneoptimointi on?
Sisäinen hakukoneoptimointi tarkoittaa sivuston sisällön ja tekniikan kehittämistä niin, että Google ja muut hakukoneet tuovat sivustolle lisää lukijoita.
-
Hakukoneoptimointi hakusanoille, joita kukaan ei käytä: matalan hakuvolyymin SEO-strategia toimii
Varoitus. Tässä blogipostauksessa esitetyt ajatukset saattavat tuntua harhaoppisilta. Mutta se ei minua häiritse.
-
Long tail -hakukoneoptimointi – pitkän hännän hakusanat SEO-strategiana
Long tail -hakusanat ja long tail -SEO ovat tehokas tapa tuoda liikennettä sivustolle.
-
Linkkiverkostojen houkutus – vieläkö ostat linkkejä?
Tällä vuosikymmenellä moni asia on muuttunut hakukoneoptimoinnissa. Yksi asia pitää kuitenkin paikkansa vuodesta toiseen: sivustolle kohdistuvat linkit parantavat sivuston näkyvyyttä.
-
Verkkokaupan hakukoneoptimointi – mitä jokaisen verkkokauppiaan pitää tietää SEO:sta?
SEO voi kuulostaa salatieteeltä. Jokaisen verkkokauppiaan kannattaa kuitenkin tutustua SEO:n alkeisiin — jo perusasioiden hallitseminen auttaa sinua parantamaan verkkokauppasi näkyvyyttä!
-
Onko SEO ilman hakusanatutkimusta mahdollista?
Olen jo aikaisemmin kirjoittanut hakusanatutkimuksesta: lähes aina SEO-työ starttaa hakusanatutkimuksella. Nyt paljastan sinulle salaisuuden:
-
Mitä tekninen hakukoneoptimointi on?
Tekninen hakukoneoptimointi on keskeisen tärkeä osa suuren sivuston hakukoneoptimointia. Pienen yrityksen WordPress-asennuksen kohdalla tekninen hakukoneoptimointi on pieni projekti, mutta suuren verkkokaupan SEO:ssa tekniikan virittäminen täyteen iskuun on usein kaikkein vaikuttavin osa SEO-projektia.
-
Helppo ja 100 % varma resepti pienen yrityksen hakukoneoptimointiin
Olen tehnyt vuosia hakukoneoptimointia. Päädyin alalle itse asiassa täysin sattumalta. Tarkoitukseni oli tehdä sisältömarkkinointia aikana, jolloin juuri kukaan ei ollut kuulutkaan koko asiasta.
-
Sisällön hakukoneoptimointi – 10 vinkkiä jotka tuovat asiakkaita
Sisällön hakukoneoptimointi on usein helppo tapa saada lisää liikennettä verkkosivustolle. Mutta mitä se oikein on?
-
”Hakukoneoptimointi Helsinki” – vältä näitä otsikoita kuin ruttoa!
Hakukoneoptimoinnilla on sisältöihmisten keskuudessa huono maine. Enkä ihmettele.
-
Kuvien hakukoneoptimointi: 7 aina toimivaa vinkkiä – valloita Googlen kuvahaku
Kuvien hakukoneoptimointi nostaa kuvat näkyviin Googlen kuvahaussa.
-
Hakukoneoptimointi ilman hakusanatutkimusta – uhka vai mahdollisuus?
Viime vuosina olen pitänyt erityisesti Michael Martinezin SEO Theory -blogista. Martinez on hakukoneoptimoinnin toisinajattelija, vastarannan kiiski, jonka ajatukset ovat aina piristäviä.
-
Sivustotalon unelma on hakukoneoptimoijan painajainen
Tiedätkö, mikä sana karmii hakukoneoptimoijan selkäpiitä ja saa kylmän hien nousemaan otsalle?
-
Hakukoneoptimointia kotikonstein: 3 helppoa ohjetta bloggaajalle
Kuulostaako hakukoneoptimointi sinusta salatieteeltä tai IT-ammattilaisten erikoisalalta? Tosiasiassa pääset hakukoneoptimoinnissa pitkälle perusasiat tuntemalla ja sisältöihin keskittymällä. Seuraavat kolme ohjetta riittävät erinomaisesti esimerkiksi asiantuntijalle tai yrittäjälle, joka toivoo blogilleen lisää lukijoita Googlesta.
-
Huomaamaton hakukoneoptimointi toimii parhaiten
Tutustuin hakukoneoptimointiin – sivuston löydettävyyden parantamiseen – viitisen vuotta sitten. Silloin opin, että voimme vaikuttaa Googlen hakutulosten järjestykseen. Ryhdyin innokkaasti opiskelemaan hakukoneoptimoinnin saloja, sillä verkko tuntui tarjoavan aivan uudenlaisia työtilaisuuksia ja ansaintamahdollisuuksia.