Etusivu » Sisältömarkkinointi » Onko sinun jo aika tunnustaa tosiasiat ja tappaa yrityksesi blogi?

Onko sinun jo aika tunnustaa tosiasiat ja tappaa yrityksesi blogi?

Oletko aloittanut vuosi, kaksi sitten blogin kuultuasi, että jokaisen yrityksen on julkaistava blogia?

Tuntuuko sinusta siltä, että blogista ei ole mitään hyötyä yrityksellesi?

Ehkä siitä ei olekaan.

On monta hyvää syytä lopettaa blogin julkaiseminen.

Et osaa päättää, kenelle kirjoitat

Hyvin usein yritysblogista näkyy kilometrin päähän, että blogin yleisö on jäänyt määrittelemättä.

Ehkä sinäkään et ole päättänyt, kenelle kirjoitat blogiasi?

Silloin sisältösi tuskin kiinnostaa ketään.

Sinulla ei ole mitään omaperäistä sanottavaa

Omaperäisen sanottavan puute on toinen toistuva piirre blogeissa.

Sisältömarkkinoinnin ja (kauhistuttaa sanoakin!) hakukoneoptimoinnin nimissä julkaistaan jatkuvasti blogipostauksia, joissa ei ole ensimmäistäkään omaperäistä ajatusta.

Postaukset kierrättävät ajatuksia, jotka voi lukea kymmenistä tai sadoista samansisältöisistä blogipostauksista.

Silloin kyse on sisältömarkkinoinnin sijaan sisältöspämmistä!

Et ole valmis investoimaan aikaa tai rahaa kirjoittamiseen

Usein sisältöspämmin taustalla piilee pihiys: käytettävissäsi on pieni budjetti, ja yrität haalia kokoon mahdollisimman halpaa sisältöä.

LUE MYÖS >>  Anna Asiakas tunnistaa mainoksen — eikä usko sanaakaan

Viis sanottavasta, kunhan tekstissä on riittävästi sanoja ja sisältö ilmestyy aikataulun mukaisena päivänä!

Kuitenkin hyvän blogipostauksen kirjoittaminen vaatii joko aikaa tai rahaa.

Voit käyttää kirjoittamiseen omaa aikaasi tai voit ostaa huippuluokan sisältöjä kovaan hintaan.

Jos sinulla on jotain todella omaperäistä sanottavaa, on nopeastikin kirjoitettu blogipostaus lukemisen arvoinen.

Mutta halvalla tuotettua, nopeasti kirjoitettua ja muualta kopioituja ajatuksia ei kannata julkaista.

Eikä varsinkaan lukea.

Blogin lukijoista ei tule yrityksellesi asiakkaita

Entäpä se bloggaamisen tarkoitus?

Yritysblogin tarkoitus on lähes aina tuoda yritykselle uusia asiakkaita.

Mittaatko blogin vaikutusta asiakashankinnassa? Saatko myyntitapaamisissa myönteistä palautetta blogisi sisällöstä? Tuoko sisältömarkkinointi sinulle kuumia (tai edes haaleita) liidejä?

Tykkäyksistä ja twiiteistä ei ole iloa, kun on palkkapäivän aika.

Julkaiset blogia pelkästään hakukoneoptimoinnin takia

Moni blogi on perustettu pelkästään hakukoneoptimoinnin vuoksi.

LUE MYÖS >>  Julkaise yrityksesi uutiset verkossa

Blogin pitäisi tuoda sivustolle lukijoita ja näkyvyyttä parantavia linkkejä, kerrotaan.

Mutta toimiiko blogisi tässä suhteessa? Tuoko Google kävijöitä blogiisi? Linkittääkö kukaan sisältöösi?

Valitettavan usein SEO-tavoitteiden sanelemalta blogilta puuttuu punainen lanka, omaperäinen sanottava ja kiinnostava sisältö.

Silloin kukaan ei linkitä blogiin, eikä lukija palaa takaisin.

Kukaan ei jaksa lukea blogipostauksiasi

Blogi voi auttaa hakukonenäkyvyyden parantamisessa, mutta pelkästään hakusanoja ja Google-sijoituksia jahtaavaa sisältöä ei kukaan jaksa lukea.

Ja jos yhden blogipostauksen jaksaakin lukea, niin se tuskin antaa syytä palata takaisin.

Blogin pitäisi kuitenkin rakentaa jatkuvaa yhteyttä yrityksen ja yleisön välille, saada lukija palaamaan takaisin ja lopulta toimimaan halutulla tavalla.

Mutta jos kukaan ei jaksa lukea blogipostauksiasi, tätä ei tapahdu.

Et edes tiedä, mitä haluat saada blogilla aikaan

Toisinaan on vaikea arvata, mitä blogilla halutaan saada aikaan.

LUE MYÖS >>  Yritysblogi vaatii rohkeutta ja itseluottamusta

Ellei sitten tarkoituksena ole pelkästään saada aikaisempaa parempia Google-sijoituksia…

Jokaisen blogipostauksen kuitenkin pitäisi saada jotain aikaan lukijassa. Edes pieni liikahdus suuntaan tai toiseen.

Blogipostauksen pitää saada lukija ajattelemaan jostakin asiasta uudella tavalla. Ehkä blogipostaus voi saada lukijan muuttamaan käyttäytymistään.

Jos teksti ei pyri tähän, ei sitä voi saavuttaakaan.

Onko jo aika lopettaa blogi?

Mitä siis on tehtävä?

Pitäisikö sinun lopettaa blogisi, vai yrittää vielä kerran?

Jos et halua investoida sisältömarkkinointiin aikaa tai rahaa, voit yhtä hyvin lopettaa blogisi.

Jos taas haluat julkaista ainutlaatuista sisältöä, blogi on siihen hyvä väline.

Jos tiedät, mitä haluat saada aikaan blogilla, olet jo askeleen lähempänä tavoitteen toteutumista.

Mutta jos haluat jatkaa samalla tavalla kuin aikaisemmin, harkitse vielä kerran. Tuloksesi eivät parane, jos jatkat samaan malliin.

Kill your darling!


Posted

in

by

Tags: