Sisältömarkkinointi voi olla myös kuvia, videoita ja musiikkia

man-736846_640Blogissani olen kirjoittanut sisältömarkkinoinnista lähinnä tekstinikkarin näkökulmasta. Aina tekstit eivät kuitenkaan ole parasta sisältömarkkinointia: videot, musiikki ja kuvat voivat toimia sinun kohdallasi tekstiä paremmin.

Kuva, ääni ja video kaikki täydentävät tekstisisältöjä mainiosti: Kuva kiinnittää tekstiä paremmin verkon selailijan huomion. Äänitiedostot taas on mahdollista kuunnella vaikkapa matkan varrella mp3-soittimella, silloin sisältösi kuluttaminen ei edellytä tietokoneen ääressä istumista. Lue loppuun

Uutiskirje tavoittaa vanhat ja tulevat asiakkaat

office-620817_640Sähköinen uutiskirje on edullinen tapa pitää yhteyttä vanhoihin asiakkaisiin. Kerran, kaksi kuukaudessa lähetettävät sähköpostiviestit muistuttavat asiakkaita yrityksesi tuotteista ja palveluista säännöllisesti. Näin yrityksesi tulee asiakkaidesi mieleen ensimmäisenä myös silloin, kun he tekevät seuraavaa ostopäätöstä.

Uutiskirjemarkkinointi on teknisesti erittäin helppoa. Tekniikka on kuitenkin vain pieni osa onnistunutta uutiskirjettä — aivan kuten verkkojulkaisemisen tekniikka on vain pieni osa toimivan blogin rakentamista.

Lue loppuun

Yritysblogi vaatii rohkeutta ja itseluottamusta

boss-556119_640Verkkokeskusteluissa, kirjoissa ja markkinointioppaissa on esitetty lukemattomia eri määrittelyjä blogille. En kuluta kallista aikaasi niiden esittelyyn — itse tarkoitan blogilla verkkosivustoa, jonka sisältö julkaistaan aikajärjestyksessä. Blogissa julkaistaan jatkuvasti uutta sisältöä, mikä erottaa sen staattisesta verkkosivusta. Aivan yhtä tärkeää on, että lukijat voivat kommentoida sivuston sisältöä.

Jatkuvasti tuotettava uusi sisältö, aikajärjestys ja lukijoiden kommentit yhdessä tekevät verkkosivusta blogin.

Lue loppuun

Yritysblogien määrä kasvaa edelleen

startup-849804_640Markkinoinnissa ja mainonnassa tuulensuunta vaihtelee vauhdikkaasti, varsinkin verkossa. Muutama vuosi sitten yritysblogit olivat uusinta uutta, nyt kaikkialla puhutaan sosiaalisesta mediasta, Twitteristä, Facebookista, YouTubesta ja milloin mistäkin uudesta verkkopalvelusta.

Lue loppuun

Julkaise yrityksesi uutiset verkossa

rocket-461747_640Vuosikymmenien ajan yritykset kilpailivat keskenään hetkestä julkisuudesta. Viisitoista minuuttia, tai edes viisi minuuttia julkisuudessa olisi kenties vakuuttanut kuluttajat yrityksen erinomaisuudesta tai edes auttanut muistuttamaan brandin olemassaolosta.

Tie julkisuuteen ei ollut helppo, sillä toimittajat toimivat julkisuuden portinvartijana. Ei riittänyt, että yrityksellä oli jotakin kiinnostavaa sanottavaa — myös lehden, radioaseman tai television toimittajan oli pidettävä uutista jutun arvoisena.

Lue loppuun

Sisältömarkkinoinnin fokus: ongelmien, ratkaisujen ja tiedon kohtauspiste

photography-794360_640Sisältömarkkinointi auttaa yritystä löytymään hakukoneilla, rakentaa luottamusta ja helpottaa ostamista. Mikä tahansa sisältö ei vielä ole sisältömarkkinointia — tai ainakaan se ei ole toimivaa sisältömarkkinointia.

Sisältömarkkinoija rajaa viestinsä aiheet tarkoin. Viestit keskittyvät alueeseen, jossa

  • asiakkaan halut, tarpeet ja ongelmat,
  • markkinoiden niihin tarjoamat ratkaisut sekä
  • oman yrityksen palveluita, tuotteita ja osaamista koskeva tieto yhdistyvät. Lue loppuun

Sijoita sisältöön, kun rakennat yrityksen verkkosivustoa

katie-couric-401922_640Internet on yrityksille edullinen viestintä- ja markkinointikanava. Sähköposti kulkee verkossa käytännössä maksutta, eikä verkkosivujen lukijamäärän kasvu sanottavasti kasvata verkkosivujen kokonaiskustannuksia. Uusin teknologiakin on tullut myös pienyritysten budjettien saataville. Lue loppuun

Tieto lievittää pelkoa ja saa asiakkaan ostamaan

hands-269273_640Liiketoiminnalle on tyypillistä, että myyjä tuntee myymänsä tuotteet asiakasta paljon paremmin. Tämän takia kauppoja ei välttämättä synny silloinkaan, kun myymäsi tuote olisi juuri oikea ratkaisu asiakkaan ongelmaan. Lue loppuun

Unohda yrityksesi, keskity asiakkaaseen

woman-422706_640Lähes jokaisen yrityksen verkkosivuille kehutaan yrityksen asiakaslähtöistä toimintatapaa — mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Aivan yhtä usein asiakas on tyystin unohdettu verkkosivuilta. Kuitenkin asiakkaat, heidän tarpeensa, toiveensa, halunsa ja pelkonsa ovat liikevaihtoa kasvattavan verkkosivun ydinasiaa. Lue loppuun