Sisältömarkkinointi
Sisältömarkkinointi (content marketing) on yrityksesi kohderyhmän kannalta arvokkaan ja hyödyllisen sisällön julkaisemista – verkossa, printissä tai muussa mediassa. Sisältömarkkinointi tuo yrityksellesi näkyvyyttä, rakentaa asiantuntijamainetta ja auttaa myymään enemmän.
Sisältömarkkinoinnin ytimenä toimii oma media:
- verkkosivusto
- blogi
- ekirjat
- sähköposti.
Näiden lisäksi sisältömarkkinointia tehdään usein sosiaalisessa mediassa. Lisäksi sosiaalista mediaa ja myös maksettua mainontaa käytetään usein sisältömarkkinoinnin apuna. Usein maksettu näkyvyys on välttämätöntä julkaistujen sisältöjen levityksen laajentamiseksi.
-
Uutiskirje tavoittaa vanhat ja tulevat asiakkaat
Sähköinen uutiskirje on edullinen tapa pitää yhteyttä nykyisiin ja tuleviin asiakkaisiin.
-
Mitä inbound-markkinointi on?
Inbound-markkinointi on lähestymistapa, jossa asiakkaat houkutellaan yrityksen luo tarjoamalla heille arvoa tuottavaa ja relevanttia sisältöä.
-
Tekoälyn haasteet markkinoinnin sisällöntuotannossa
Generatiivinen tekoäly tarjoaa monia mahdollisuuksia markkinointiin, mutta siihen liittyy myös haasteita, jotka on tärkeää tiedostaa.
-
Oma, ostettu ja ansaittu digitaalinen media
Oma, ostettu ja ansaittu digitaalinen media ovat digimarkkinoinnin ja -viestinnän kolme eri mediaa.
-
Miksi hyvä sisältö on tärkeää?
Hyvä sisältö ei ole vain informaatiota; se on kuin siemen, joka kylvetään lukijan mieleen ja voi kasvattaa muutoksen.
-
Julkaise sisältöjä, joilla on merkitystä
Kirjoitatko sinäkin blogipostauksia yrityksesi blogiin? Tuntuuko sinusta siltä, että lukijamäärät ovat laskussa? Et ole yksin.
-
Ja taas liidimagneetti huijasi minut antamaan yhteystietoni! Ei enää koskaan!
Markkinoinnin automaatio on nyt yhtä kuumaa tavaraa kuin hakukoneoptimointi oli viisi vuotta sitten. Valitettavasti kyse on usein samanlaisesta bulkkitavarasta kuin vuosien takaisessa hakukoneoptimoinnissa.
-
Onko sinun jo aika tunnustaa tosiasiat ja tappaa yrityksesi blogi?
Oletko aloittanut vuosi, kaksi sitten blogin kuultuasi, että jokaisen yrityksen on julkaistava blogia? Tuntuuko sinusta siltä, että blogista ei ole mitään hyötyä yrityksellesi? Ehkä siitä ei olekaan.
-
Saako sisältömarkkinointisi lukijan muuttumaan?
Hyvä sisältö saa lukijassa aikaan jonkun muutoksen. Lukija muuttaa ajatteluaan tai toimintaansa. Tai ehkä sisältö herättää tunteita, liikuttaa vastaanottajan ajattelemaan.
-
5 helppoa & nopeaa tapaa kasvattaa sisältömarkkinoinnin yleisöä
Sisältömarkkinointi auttaa sinua myymään enemmän – mutta vain jos asiakkaat näkevät sisältösi. Ilman sitä sisältömarkkinointi on turhaa.
-
5 helppoa tapaa keksiä seuraavan blogipostauksen aihe
Jääkö blogipostauksen kirjoittaminen aina viime tinkaan? Onko aihekin vielä keksimättä? Ei syytä huoleen — tämän postauksen luettuasi tiedät, kuinka löydät uusia ideoita kymmeniin blogipostauksiin!
-
Oletko valmis julkaisemaan sisällöt omalla nimelläsi?
Laadukas sisältö on tyhjä ilmaisu.
-
Rakenna sisältömarkkinointi omalle tontille vuokramaan sijaan
Viisi vuotta sitten oma, ostettu ja ansaittu media kiinnostivat kaikkia. Nyt ansaittu media on unohdettu täysin. Mitä oikein tapahtui?
-
Onko digimarkkinointisi yhden yön juttujen hakemista?
Moni digimarkkinoija näkee sivustolla vierailijat yhden yön juttuina. He haluavat klousata jokaisen sivulle eksyvän, tai ainakin saada yhteystiedot irti jokaiselta, jonka huulilla hymy käväisee edes hetken ajan.
-
Uutiskirje – jokamiesluokan markkinoinnin automaatiota
Yksinkertaisimillaan markkinoinnin automaatio tarkoittaa uutiskirjettä ja verkkosivustoa. Mutta minkälaista sisältöä asiakkaasi haluavat lukea?
-
Maukkaan sisältömarkkinoinnin ainekset: asiantuntijuus, selkeys, resursointi
Sisältömarkkinointi on vaikea laji. Kirjoittaminen vaatii asiantuntemusta, taitoa kirjoittaa selkeästi ja riittävää resursointia. Ilman näitä sisältömarkkinoinnin tulokset jäävät heikoksi.
-
Sisältömarkkinoinnin treenikämppä – täällä verryttelen ajatuksia ja lämmittelen ideoita
Muutama päivä sitten kerroin, kuinka harjoitus tekee mestarin myös sisältömarkkinoinnissa. Siksi elvytin myös tämän blogin.
-
Harjoitus tekee mestarin – myös sisältömarkkinoinnissa
Oletko suunnitellut sisältömarkkinoinnin käynnistämistä, mutta et tiedä mistä aloittaisit?
-
Sisältömarkkinointi toimii – vaikka mainostoimistosi muuta väittäisikin
Teen sisältömarkkinointia itselleni, yritykselleni ja asiakkailleni. Kirjoitan, bloggaan, luen ja sometan. Siinä välillä tapaan ihmisiä, saatan lähettää muutaman sähköpostin vanhoille kontakteilleni.
-
7 vinkkiä, joita noudattamalla saat minut seuraamaan blogiasi
Haluatko, että luen sinun blogiasi? Pidä huolta näistä 7 asiasta, niin kymmenkertaistat mahdollisuutesi!
-
Mobiili tuli jo – oletko vieläkään valmis?
Tiedätkö, kuinka suuri osa lukijoistasi lukee tekstejäsi kännykällä tai tabletilla? Muistatko ottaa heidät huomioon?
-
Ainutlaatuinen sisältö erottuu edukseen
Julkaisetko verkossa ainutlaatuista sisältöä vai ainutlaatuista roskaa? Tiedätkö, miten ne eroavat toisistaan?
-
Yksi sana vangitsee lukijasi paremmin kuin mikään muu
Jaksatko lukea suomalaista sisältömarkkinointia? Minun pitäisi jaksaa. Silti luovutan usein jo ensimmäisen kappaleen uuvuttamana.
-
Sisältöspämmi on halpaa ja valmiiksi pilaantunutta
Me kaikki törmäämme usein sivustoihin, joissa tuntuu olevan jotain vialla – vaikka emme osaisi tarkkaan sanoa mitä. Todennäköisesti kyse on verkkoa piinaavasta sisältöspämmistä.